.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخريب وسيع قله علم كوه غيرقابل جبران است
مدير كل حفاظت محيط زيست استان مازندران در بازديد از قله هاي 4800 و 4850 متري حفاظت شده علم كوه و تخت سليمان در منطقه كلاردشت با ابزار تأسف از تخريب غيرقابل جبران دامنه هاي آن ،خواستار توقف ...
تخريب وسيع قله علم كوه غيرقابل جبران است

مدير كل حفاظت محيط زيست استان مازندران در بازديد  از قله هاي 4800 و 4850 متري حفاظت شده علم كوه و تخت سليمان در منطقه كلاردشت با ابزار تأسف از تخريب غيرقابل جبران دامنه هاي آن ،خواستار توقف برداشت سنگ از علم كوه شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،رسول اشرفي پور مديركل محيط زيست مازندران در بازديد از دامنه هاي علم كوه گفت: متأسفانه دامنه هاي تخريب شده علم كوه به وسعت 120 كيلومتر مربع از آغاز شروع عمليات در سال 69 توسط شركت مترو به بهانه برداشت سنگ گرانيت براي متروي تهران با اعتراض شديد كوهنوردان بين المللي و داخلي مواجه شد و از همان زمان گروه هاي ديگري چون حافظان محيط زيست و طرفداران منابع طبيعي پيگير شدند تا از تخريب علم كوه و ديگر منابع طبيعي و ملي در كلاردشت جلوگيري كنند.

مدير كل محيط زيست افزود: برداشت سنگ در وسعت 120 كيلومتر مربع با زدن جاده در دامنه هاي علم كوه از سال 68-69 آغاز شد. بسياري از جاده ها به اشتباه زده شد كه مجموعه اين عملياتها موجب شد تا تخريب وسيع صورت گيرد. با بدهكاري شركت مترو به سازمان تأمين اجتماعي پس از 10سال امتياز بهره برداري آن به اين سازمان واگذار مي شود كه پس از گذشت چند سال از بهره برداري مردم رودبارك عملا از برداشت و حمل سنگ از داخل محل جلوگيري شده و اين سازمان نيز باتوجه به بعد وسيع تخريب كوه توانستيم با كمك حوزه قضايي كلاردشت از فعاليت و حمل سنگ موقتا جلوگيري شود.

*سيل كلاردشت را تهديد مي كند

دكتر اشرفي پور افزود: متأسفانه دامنه تخريب و برداشت غيراصولي به اندازه اي است كه براي شهر بزرگ كلاردشت خطرآفرين شده است. به طوري كه در صورت كوچكترين رگبار سيل آسا مي تواند هزاران خانوار شهروند و مسير رودخانه سروآبرود را تهديد جدي كند و اگر از عمليات و برداشت سنگ جلوگيري نشود با فاجعه جبران ناپذير بدتر از سيل نكا و... رو به رو خواهيم شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.